Marketing automation campagne(s)

Wil jij tijd, energie en geld besparen? Automatiseer jouw marketing campagnes! Je kunt email automation voor diverse campagnes inzetten. Voor het gemak hebben wij de meest gebruikte marketing automation campagnes opgesomd. 

Heb je net marketing automation software aangeschaft en ben je nog op zoek naar inspiratie voor jouw eerste marketing automation campagne? Bekijk dan onze lijst met marketing campagnes die je kunt automatiseren met marketing automation:

 

Marketing automation campagne - marketing campagne

– Welkomstcampagne
De welkomst marketing campagne start wanneer leads hun e-mailadres op de website achterlaten. In een welkomstcampagne kun je de lead kennis laten maken met jouw bedrijf en een eerste connectie maken. Je probeert dan (nog) niet gelijk een product of dienst te verkopen. 

– Actiecampagne
Een actiecampagne zet je in wanneer jouw organisatie een specifieke actie uitvoert. Website leads kunnen zich inschrijven voor de actie door hun e-mailadres achter te laten, waardoor jij hen kunt opvolgen met reminders en meer actie informatie.  

– Lead Nurturing campagne
Wanneer een lead zijn/haar gegevens achterlaat, kun je de lead nurturing campagne starten. Je stuurt dan gerichte en relevante informatie naar de B2B leads. Zo voed je de lead met informatie die hem steeds verder naar het aankoopproces begeleidt.

– Beoordelingscampagne
Zodra een klant een aankoop gedaan heeft op jouw website kun je een email automation inregelen om een beoordeling te vragen. Reageert de klant niet op deze e-mail? Dan kun je ook een automatische reminder instellen na een aantal dagen, zodat de klant de beoordeling alsnog kan geven.

– Eventcampagne
Wanneer jouw organisatie een evenement organiseert, laat je alle leads zich voor deze campagne op jouw website of landingspagina inschrijven via een (gekoppeld) marketing automation formulier. Je kunt dan alle leads op het juiste moment opvolgen met specifiekere informatie over het event. 

– Cross selling / upselling campagne
Dit is een campagne waarin je een upsell aanbod doet door middel van een e-mailreeks. Je probeert dan na een aankoop nogmaals een product/dienst te verkopen aan dezelfde persoon. 

– Abandonment cart campagne
Heeft iemand zijn/haar gevulde winkelwagen niet afgerekend? Dan voer je deze marketing automation campagne uit. Dit kan echter alleen als je een e-mailadres van de lead hebt. Je kunt de lead dan per mail opvolgen: “Vergeet je winkelwagen niet”.

– Koude emailcampagne
Ben je in het bezit van een (legaal verkregen) e-maillijst, dan kun je een “koude” e-mail versturen naar deze lijst. Met koud wordt bedoeld dat de leads nog niet bekend zijn met jouw bedrijf.

– Inrichten salesfunnel
Door regels en taken in te stellen binnen marketing automation kun je een pipeline vullen en inrichten zodat deze handelingen voortaan allemaal automatisch uitgevoerd worden. 

– Drip campagne
Een Drip campagne bestaat uit een e-mail reeks om een “koude” lead langzaam “warm” te maken en te begeleiden naar een aankoop.

Wil jij zien hoe je een geautomatiseerde marketing campagne bouwt in Marketing Automation?

Vraag een live marketing automation demo aan en ontdek alle functionaliteiten van marketing automation!

DEMO AANVRAGEN DEMO AANVRAGEN